Wbrew pozorom to co będzie stanowiło gadżet promocyjny, a także jak całość będzie się prezentowała, ma ogromne znaczenie na powodzeni całej kampanii reklamowej. Jednym słowem w dużym błędzie są osoby, które uważają, że nie ważne co da się klientowi najważniejsze, że dostanie to za darmo. Wszak takie działania wcale nie przyniosą pożądanych efektów jakimi bez wątpienia są zwiększenie zainteresowania ofertą, a także powiększenie zysków. Dlatego właśnie warto poświecić nieco więcej czasu, a nawet pieniędzy, na to by stworzyć gadżety, które odpowiednio wypromują ofertę firmy i sprawią, że klienci zechcą z takiej oferty skorzystać.W związku z tym, jeśli gadżety reklamowe mają sprawić, że więcej osób stanie się klientami reklamodawcy warto postarać ie o wszystkie detale z nimi związane. Przede wszystkim należałoby zacząć od wybrania odpowiedniego elementu, który będzie stanowił nasz gadżet. W tym wypadku może to być dosłownie wszystko, od odzieży, artykułów biurowych po inne przedmioty codziennego użytku. Warto jednak zdecydować się na coś co mogłoby kojarzyć się z daną firmą. tak na przykład przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą lub produkcją elementów do samochodów może jako gadżet wykorzystać na przykład zapachy powietrza do aut czy jakieś kosmetyki.
Niezależnie od tego co wybierzemy jako gadżety reklamowe, koniecznie musimy pamiętać o tym, by zostały one w odpowiedni sposób przygotowane. W tym celu należy umieścić na gadżecie promocyjnym logo reklamodawcy, a także hasła reklamowe lub też zdjęcia produktów, które chcemy właśnie w ten sposób wypromować. Z pewnością odpowiednio przygotowane nadruki mogą znacznie zwiększyć zainteresowanie samym gadżetem jak i w późniejszym czasie tym co on reklamuje.
Dlatego właśnie nie bez znaczenia jest to jak wygląda Gadżety reklamowe. Chodzi o to, by dobrać odpowiednio kolorystkę, jej intensywność, a także rodzaj ewentualnych zdjęć czy rysunków. Warto także pomyśleć nad odpowiednim rozmieszczeniem tego wszystkiego. Tylko wtedy wygodnie przejrzyście będzie się cały nadruk na gadżecie czytało, a ma to ogromny wpływ na reakcje klientów.